miércoles, 24 de julio de 2013

Exercising your creative muscles: 24 women

Sometimes you need to strecht a little your creative muscles, and improve areas where you are not so good as you would like. This exercise could be of help there (or maybe not, but anyway, it's fun).

Take a big sheet of paper and prepare to do 24 (or as much as you can fit without feeling like the sheet cramped with them) of the thing you fear to draw or want to improve. It's better to get just a part of a figure, or maybe the complete figure if you can simplify it and make it small enough (but can still appreciate the movement, nevertheless).

My weapon of choice were... women faces. They didn't need to be pretty, didn't need to be ugly, didn't need to be anything but women faces. I also decided (unconsciously) that the first of each couple would be a serious/sad/angry one, and the second would look happier/friendlier/nicer.

So I went to the street and while I was waiting for someone to fetch me, I started doodling. And looking at women's noses to get inspired as they walked by. I hadn't but a few seconds to get a hold on how their noses were and to put them in paper!

As I said, lots of fun.

Mechanical pencil.

Algunas veces necesitas estirar tus músculos creativos un poco, y mejorar áreas donde no eres tan bueno como te gustaría. Este ejercicio puede ayudarte con eso (o tal vez no, pero, de cualquier manera, es divertido).

Coge una hoja grande de papel y prepárate para dibujar 24 (o tantas como puedas encajar en la hoja sin sentir que la estás abarrotando hasta los topes) ejemplares de la cosa que temes dibujar o quieres mejorar. Es mejor tomar sólo una parte de la figura, o quizás la figura completa si puedes simplificar y hacerla lo suficientemente pequeña (pero que aún puedas apreciar el movimiento, sin embargo).

El arma de mi elección fueron... caras de mujeres. No necesitaban ser bonitas, no necesitaban ser feasm no necesitaban ser nada más que caras de mujeres. También decidí (inconscientemente) que la primera de cada par sería una cara seria/enfadada/triste, y la segunda parecería más feliz/amistosa/simpática.

Así que me fui a la calle, y mientras esperaba que me recogieran, empecé a garabatear. Y a mirar a las narices de las mujeres que pasaban para inspirarme. ¡Apenas tenía segundos para fijarme bien en cómo eran sus narices y plasmarlas en papel!

Como dije, muy divertido.

Portaminas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario